scrumster

Hogyan lettem Scrum Master? II.

2017. október 15. - nagyeszteranna

Az előzményt itt találod.

Első nap, munkaszerződés, laptop, sok idegen ember. Legalább egy hónapig tengődtem csapat nélkül. Több is lett volna, a terv az volt, hogy még 3 hónapig tanulok egy mentor mellett, de szükség volt Scrum Masterre, a szükség pedig nagy úr. Eleinte rengeteg időm volt olvasni, és nem mertem elhinni, hogy ezt itt munkának nevezik. Az előző munkahelyemen véresre dolgoztam magam, és a tanulás szó nem túl gyakran, inkább soha nem került elő.

Az első csapat projektje egy gyorsított (?) lean inception-nel kezdődött. Pizzát kellett rendelni, tárgyalót kellett foglalni, embereket kellett meghívni, eszközöket kellett előkészíteni. Még akkor sem tudtam pontosan, hogy mit csinál egy Scrum Master, de már kezdtem sejteni. Azt ugyan gondoltam, hogy nem a pizzarendelésben merül ki a dolog, ám még mindig nem értettem teljesen. Ott ültem a csapattal, megtartottam az eseményeket, de még nem ismertem senkit nagyon. A srácok örültek, hogy végre lett egy Scrum Masterük, ezért én is örültem, hogy vagyok nekik. A projekt nagyon rövid volt, és mindent gyorsan kellett csinálni, így éreztem, hogy nem ott fogok kibontakozni.

Akkor kezdtem megérteni, amikor a második projekt kezdődött. 7 fejlesztő, egy PO, 3 ember az ügyfél oldaláról. A csapat fele a Virgóban is új arc volt, és nem dolgoztak előtte együtt. Kezdtem belemelegedtem a szervezetbe, megismerni az embereket, és már nem izzadtam le a szabad tárgyalókért folyó harcban.
Élveztem, hogy az emberek hozzám fordulnak a problémákkal, és tudok nekik segíteni megoldást találni. Hogy összefogom a csapatot, viszem őket sörözni, segítek nekik kapcsolatokat alakítani. Hogy törődöm velük, és figyelek rájuk. Az addig felszedett tudás kezdett megérni, így már határozottabban tudtam továbbadni. Igyekeztem jó légkört kialakítani, ahol a problémákat nem a szőnyeg alá söpörjük, a konfliktusokat pedig feloldjuk. Ahol az emberek szeretik egymást, segítenek egymásnak és érzik, hogy a munkájuknak értelme van.

A siker pedig nem maradt el. Nyáron elmentem másfél hét szabira, és miután visszajöttem ezt írta nekem az egyik fejlesztő: "Eddig nem volt tiszta, hogy mi mindent is csinálsz Te. Most már sejtem."

876679.png

Ha tetszett, iratkozz fel a blogomra, vagy kapcsolódjunk linkedinen.

A bejegyzés trackback címe:

https://scrumster.blog.hu/api/trackback/id/tr4412945839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása